Royal Enfieldi lugu – aastast 1901

18911891

Novemberis 1891 ostsid ettevõtjad Bob Walker Smith ja Albert Eadie, 50 aastat tegutsenud nõelte tootmise vabriku George Townsend & Co, mis oli just hiljuti alustanud jalgrataste tootmisega.

18931893

1893 aastal võitis äriduo hanke tarnimaks osakesi relvatehasele Royal Small Arms Factory, mis asus Enfieldis. Selleks, et suurt võitu väärikalt tähistada, nimetasid nad enda ettevõtte ümber Enfield Manufacturing Company Ltd-ks, ning nimetasid enda esimese jalgratta, mis oli Bob Walker Smith`i poolt disainitud, Enfieldiks. Järgneval aastal nimetatakse kõik nende poolt toodetud jalgrattad, Royal Enfieldideks. Avalikkusele tutvustatakse kaubamärki ‘Made Like A Gun’ .

18981898

Bob Walker Smith disainis ettevõtte esimese mootorsõiduki, mis sai tuntuks kui “quadricycle”. See ehitati kahele tugevale jalgrattaraamile ja kasutas 1 1/2 hp De Dion mootorit. Ettevõte võtab kasutusele nime The Enfield Cycle Co. Ltd, mida kasutatakse järgmised 70 aastat.

19001900

Royal Enfield siseneb motosporti, kui üks nende “quadricycle” osaleb 1000 miili võidusõidul mis väisas ränkraskel rajal Londonist Edinburghi ja tagasi.

19011901

Luuakse esimene Royal Enfieldi mootorratas, mille disaineriteks on Bob Walker Smith ja Jules Gobiet. Seda esitletakse avalikkusele esmakordselt Londonis, Stanley Cycle Show`l. Mootorratta jõuallikaks on 1 1/2 hp mootor, mis loomanahkse rihma abil mootorratast edasi liigutab.

19091909

Stanley Cycle show`l avalikustatakse Royal Enfieldi esimene V-Twin, millelel kasutatakse Motosacoche 297cc mootorit. Mudeliga võidetakse samal aastal mitmeid võistluseid s.h John O’ Groats to Lands End Trial.

19141914

Tootmisesse läheb Royal Enfieldi esimene 2-taktiline mootor. Ajal mil Suurbritannia liitus esimese maailmasõjaga, läks ettevõtte suurim mootorratas 770cc 6 hp V-twin masstootmisesse. Sõja käigus tarnis ettevõtte mootorrattaid nii Briti, Belgia, Prantsusmaa kui ka USA sõjaväele.

19241924

Järjepideva tootearenduse tulemusena on tootevalikus 8 mudelit. Samuti tullakse välja Sports Model 351-ga, esimene 350cc OHV 4-taktiline Royal Enfield, millega saab käike jalgadega vahetada. Samuti tutvustakse unikaalset 225cc 2-taktilist naiste mudelit.

19251925

18 aakrilises Reddichi tehases puhkeb suur tulekahju. Firma enda tuletõrjebrigaadil õnnestub tuli kontrolli alla saada.

19281928

Royal Enfield võtab kasutusse uued modernsed bensiinipaagid. Firma oli samuti esimeste seas, kes võttis kasutusele modernsed esikahvlid.

19301930

Kümnend algab mitmekülgse ,11-mootorrattalise tootevalikuga, alates 225cc 2-taktilise Model A-ga, kuni 976cc V-twin Model K-ni.

19321932

Sünnib legendaarne mootorratas “Bullet” . Sellega tullakse esmakordselt välja Londoni Olympia mootorrataste näitusel, novembris 1932. Tootevalikus on kolm erinevat versiooni: 250, 350 and 500cc, kõik rida ‘sloper’ mootoritega, koos kõrgsurve kolbide ja võimalusega käike vahetada jalaga.

19331933

Sureb üks asutajatest, Bob Walker Smith. Tema poeg, Major Frank Smith, kes on aastaid koos oma isaga tehast koos juhtinud, saab kogu kontrolli Enfield Cycle Company`s enda käsutusse.

19331933

Müügile tuleb innovaatiline Model Z ‘Cycar’. See tavakasutajatele mõeldud 148cc 2-taktiline mootorratas tuleb müügile täielikult kaetud mootoriga ning jalakaitsmetega.

19361936

Model JF väljatulekuga muudetakse radikaalselt 500cc Bulletit. Mootor muudetakse täielikult vertikaalseks koos 4-klapiliste silindripeadega. Eritellimusena saab tellida pronksist silindripeadega sport versiooni.

1939-19451939-1945

Teise maailmasõja ajal toodab Royal Enfield suures koguses sõjaväe mootorrattaid, jalgrattaid, generaatoreid ning õhutõrje relvade hoidikuid. Kõige ikoonilisem mudel on 125cc ‘Airborne’ mis on samuti tuntud kui Flying Flea. Neid 126cc 2-taktilisi mootorrattaid sai laadida spetsiaalselt toodetud langevarju korvidesse ja saata otse vaenlase tagalasse.

19481948

Sõjajärgsel Colmore Cup Trialil, veebuaris 1948, tutvustatakse 350cc Bulleti prototüüpi, mis on varustatud radikaalse õõtshoovaga tagavedustusega. Kaks Bulletit võidavad 1948 aasta Itaalia ISDT-l kuldmedalid.

19491949

Suurbritannias tullakse välja uue 350cc Bulleti ja 500 Twin mudeliga. Mõlemad rattad jagavad sama raami, õõtshoovaga vedrustust, teleskoop esikahvlit ning käigukasti. K. R. Sundaram Iyer asutab Madras Motors-i importimaks Briti mootorrattaid Indiasse, sealhulgas Royal Enfielde.

19521952

Royal Enfieldi staarsõitja, Johnny Brittain, võidab koos oma 350cc Bulletiga prestiižika Scottish Six Days Trial-i , HNP 331.

19521952

Madras Motors saab India sõjaväelt tellimuse viiesajale 350cc Bulletile. Mootorrattad saabuvad Redditchist Indiasse 1953. aasta esimeses pooles ja saavutavad Indias koheselt suure edu, kuna need on vastupidavad ja lihtsalt hooldatavad.

19551955

Redditchi ettevõte ja Madras Motors loovad üheskoos ‘Enfield India’. Üheskoos alustatakse tehase ehitamist Tiruvottiyur`i.

19561956

Avatakse Tiruvottiyuri tehas ning hakatakse tootma Bulleteid. Algselt saadeti masinad Inglismaalt Madrase tehasesse, kus need kokku pandi. Aasta lõpuks ehitatakse 163 Enfield India Bulletit.

19571957

Johnny Brittain võidab oma Bulletiga teist korda Scottish Six Days Trial-i, samuti saavutab ta kõrge koha Briti meistrivõistlustel. Suurbritannias tullakse välja 250cc Crusader mudeliga. See 13-hobujõuline mootorratas on varustatud uudse mootori konstruktsiooniga, kus käigukast ja mootor jagavad sama korpust ning on varustatud vahelduvvoolu generaatori ja süüteküünaldega.

19641964

Tullakse välja ikoonilise Continental GT café raceriga, millega õnnestub ühel ajakirjanikul sõita John O’ Groatsist Lands Endi alla 24 tunniga, sealhulgas teha 8 ringi Silverstone`i ringrajal. Continental GT on varustatud klaasfiibrist bensiinipaagi, sportlike käepidemete, võidusõidu istme, tahhomeetri ja sportväljalaskega.

19671967

Aasta alguses on tootmises ainult kaks mudelit– 250cc Continental GT ja 736cc Interceptor – Royal Enfield’i Redditch´i tehas suletakse ja krunt müüakse arendajatele. Interceptori tootmine jätkub ühes Enfield’i tehases Avonis, kuni ka selle sulgemiseni juunis 1970.

19771977

Enfieldi India tehas alustab 350cc Bulleti importi Suurbritanniasse ja Euroopasse. Brändi populaarsus mootorratta entusiastide seas kasvab ning läbimüük tõuseb järsult.

19891989

Välja tullakse uue 24-hobujõulise 500cc Bulletiga. See on põhiliselt mõeldud eksportimiseks välisturgudele ning on saadaval Classic, Deluxe ja Superstar konfiguratsioonis.

19931993

Enfield India toodab esimese ja ainukese masstootmises olnud diiselmootorratta, tuntud kui Enfield Diesel – selle jõuallikaks on väga kütusesesäästlik 325cc mootor, mis on ehitatud Bulleti kerele.

19941994

Tarbesõidukite ning traktorite tootja Eicher Group ostab Enfield India Limited´i. Eicher´i juured Indias ulatuvad aastasse 1948. Firma nimi muudetakse Royal Enfield Motors Limited´iks.

19971997

Nelikümmend Royal Enfieldi mootorratast ronib Khardung La otsa, mis on maailma kõrgeim mootorsõidukiga läbitav mäekuru, seades sellega pretsedendi, et Royal Enfieldiga on võimalik läbida maailma karmimaid teeolusid ning see paneb alguse iga-aastasele Himalayan Odyssey sõidule.

19991999

Kasutades Austria firma AVL disaini teadmiseid, alustatakse Royal Enfieldi tehases, Jaiuri lähistel Rajasthanis, alumiiniumist 350cc A350 Bulleti mootori ehitusega.

20022002

Tullakse välja stiilse Thunderbird kruiiseriga – see on varustatud 60ndatel välja arendatud 5-käigulise käigukastiga. Redditchis korraldatakse Royal Enfieldi omanike kokkutulek, mida külastab rohkem kui 1000 igas vanuses Royal Enfieldi.

20042004

Müügile tuleb 500cc Electra X eksport Bullet. TNS Autocar küsitluses hääletatakse Retro stiilis ‘Bullet Machismo’ parimaks kruiiseriks.

20052005

Royal Enfield tähistab 50ndat juubelit Indias, tulles välja spetsiaalsete Thunderbirdi ja Bullet Electra mudelitega ja raamatuga ‘The Legend Rides On’.

20082008

Indias tullakse välja Thunderbird Twinspark´iga, mis kasutab UCE mootorit. Royal Enfield alustab 500cc Classicu eksportimist Euroopa turgudele.

20092009

Indias tullakse välja 500cc UCE mootoriga. Retro stiilis Classic saavutab koheselt kultuse staatuse ning müük kasvab jõudsalt.

20112011

Royal Enfieldi omanike üle maailma julgustatakse osa võtma ühissõitmisest, millest saab iga-aastane üritus, mis toimub aprilli esimesel pühapäeval. Firma ostab Oragadamis 50 aakrit maad, et rajada uus tehas.

20122012

Royal Enfield tuleb välja esimese täiesti musta maantee kruiiseriga Thunderbird 500. Tiruvottiyur tehas püstitab uue rekordi – Müüakse 113,000 uut mootorratast.

20132013

Oragadami tehases alustatakse tootmisega. Sellest esmaklassilisest tehasest saab nurgakivi, täitmaks Royal Enfieldi globaalseid ambitsioone.

20132013

48 aastat peale esimese café racer´i väljatöötamist tuleb Royal Enfield välja uhiuue Continental GT-ga. Sellega pannakse algus mitmete custom mootorrataste ehitusele.

20142014

Royal Enfield avab Indias esimese omanäolise varustuse poe.

20152015

Royal Enfield omandab Briti mootorrataste disaini ettevõtte Harris Performance´i, et viia enda tootedisain veelgi paremaks.

20152015

Asutatakse Royal Enfield USA, mille peakontor asub Milwaukees, Wisconsinis. See on ettevõtte esimene otseturustamise haru väljaspool Indiat.

20162016

Royal Enfield tuleb välja seiklejatele mõeldud Himalayan´iga, mis kasutab uut 411cc SOHC mootorit ning on disainitud ideaalseks tööriistaks nii teedele kui ka maastikule.

20172017

Bruntingthorpe´s Suurbritannias avatakse uus Royal Enfieldi tehnoloogiakeskus, kus ligi 100 inseneri, disainerit ja testijat alustavad tööd, et välja töötada ettevõtte pikaajaline edukas tootestrateegia.

20172017

Vallam Vadagalis avatakse Royal Enfieldi komas tehas. See esmaklassiline tootmisüksus hakkab keskenduma Royal Enfield 350cc masinate tootmisele.

20172017

EICMA mootorrataste näitusel, Milanis ja Rider Manial, Goas, tullakse välja uue 650cc Royal Enfield Interceptori ja Continental GT Twin-ga . Ettevõte avab Goas esimese kohviku, kutsudes selle Royal Enfield Garage Café -ks.

20182018

Teise maailmasõjaaegse Royal Enfield Flying Flea auks esitletakse Duxfordis, Suurbritannias, Royal Enfield Classic 500 Pegasust, mida toodetakse üle maailma ainult 1000 eksemplari. india turule mõeldud 250 ratast müüakse maha alla 3 minutiga.

20182018

18-aastane California võidusõitja Cayla Riva saavutab enda Continental 650 Twiniga Bonneville’i soolaväljadel uue maismaa kiirusrekordi 157.053 mph (252.752 kmh).

20182018

Suurbritannia tehnoloogiakeskuses arendatakse välja 838cc kontseptsioonmootor, millega võeti eeskuju 1930. aastate 1140cc KX V-twin mootorist.

20192019

Vaatamata suurele lumehulgale ja -30-kraadisele pakasele, vallutab üheteistkümnest Royal Enfieldi sõitjast koosnev meeskond 5,540m kõrgusel oleva Karakoram´i kuru. See on esimene kord, kui seda suudetakse teha mootorrattaga. Johnny Brittaini 1950ndate saavutuste auks tullakse välja Bullet Trials Works 500 koopiaga.

20192019

Interceptor 650 võidab üle maailma mitmeid prestiižseid auhindasid.

20202020

Lõpetatakse 500cc UCE mootori tootmine. Buenos Aireses avatakse uus Royal Enfieldi CKD tootmisliin, mille avamist külastab Argentiina president, Alberto Fernández.

20202020

Alustatakse unikaalse rataste personaliseerimise võimalusega, Make-It-Yours (MIY), millega kliendid saavad kas veebis, äpis või poes kohapeal endale sobiva ratta konfigureerida.

20212021

Royal Enfield tähistab 120 aastat mootorrataste tootmist.